Kamis, 12 November 2015

5 Salah faham Mengenai Penjagaan Chiropractic

5 Salah faham Mengenai Penjagaan Chiropractic

Ini adalah 5 salah faham tentang penjagaan kiropraktik yang datang kerap dalam amalan klinikal.

Mitos # 1: Penjagaan Manfaat Chiropractic Adakah Semua Placebo:

Ia digunakan untuk menjadi bahawa orang percaya penjagaan kiropraktik adalah tidak lebih daripada kesan plasebo. Ini pada dasarnya bermakna kesakitan anda adalah semua psikologi, jadi jenis yang sama proses pemikiran akan berfungsi jika anda beriman kepadanya. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kajian di seluruh dunia yang telah menamatkan jenis pemikiran. Apa yang datang ke adalah rawatan kiropraktik adalah nyata dan berkesan.

Cara terbaik untuk menjelaskan rawatan kiropraktik adalah bahawa ia adalah terapi. Ini memberi tumpuan kepada sistem muscoskeletal badan untuk menangani masalah dengan bahagian-bahagian badan. Keputusan akhir adalah lebih baik fungsi dan dapat memulihkan kebolehan semula jadi anda. Hanya melakukan carian pantas di Google dan anda akan mendapati pelbagai jenis kajian kes yang membuktikan ini adalah manfaat kesihatan yang sebenar.

Mitos # 2: Penjagaan Chiropractic adalah Berbahaya:

Mungkin mitos yang paling popular adalah berfikir bahawa ini jenis penjagaan adalah berbahaya. Majoriti orang-orang yang percaya ini berfikir bahawa badan-badan mereka akan terdedah kepada risiko yang lebih serius penyakit dan kerosakan yang lebih mungkin. Plus, banyak orang percaya ahli tulang bukan doktor walaupun berlesen!

Apa yang saya ingin menyatakan di sini adalah bahawa ini adalah satu bidang penjagaan kesihatan profesional. Ini bermakna bahawa ahli tulang adalah dianggap profesional perubatan. Kini terdapat pelbagai peringkat ijazah dalam bidang ini, tetapi masing-masing memerlukan latihan pendidikan yang ketat. Semuanya berkisar mengembalikan mobiliti atau fungsi dalam beberapa kawasan yang berbeza. Sesetengah daripada mereka termasuk; leher, tulang belakang, dan tulang belakang, dan juga orang lain. Maka sudah tentu anda juga akan mendapati pelan pemakanan dan teknik bersantai menjadikan keseluruhan pengalaman yang lebih produktif.

Saya perlu memberitahu anda bahawa penjagaan kiropraktik adalah rawatan yang lebih selamat daripada mana-mana risiko yang berkaitan dengan ubat tahan sakit preskripsi, ketagihan boleh, dan juga komplikasi jika anda memilih untuk pembedahan sebaliknya.

Mitos # 3: Rawatan Chiropractic Hurts:

Setiap kali saya mendengar seseorang memberitahu saya bahawa mereka tidak akan pergi ke chiropractor kerana ia menyakitkan, saya hanya perlu ketawa (di bahagian dalam sudah tentu). Serius, jika anda tidak pernah atau berpengalaman penjagaan kiropraktik, bagaimana di dunia anda tahu bahawa ia menyakitkan? Ini hanyalah satu mitos yang telah dimulakan tahun lalu. Saya percaya ia mempunyai kaitan dengan filem dan cara mereka menggambarkan retak kuat. Walau bagaimanapun, yang paling anda akan pernah pengalaman adalah ketidakselesaan sesetengah orang, tetapi ia tidak walaupun dekat dengan pemulihan yang berkaitan dengan pembedahan. Plus, ini secara manual digunakan sedemikian sensasi boleh diubah oleh prosedur. Maksud saya adalah; rawatan kiropraktik tidak cedera.

Mitos # 4: Adakah Terdapat Kesan-kesan sampingan negatif:

Oh ini adalah satu besar. Saya tidak pasti mengapa, tetapi sesetengah orang percaya ini sebenarnya boleh menyebabkan strok atau kematian. Uhm ... baik, berkaitan dengan segala sesuatu yang lain saya telah dibincangkan, anda tidak perlu bimbang apa-apa kesan sampingan yang serius daripada pelarasan.

Berita baik adalah; penjagaan kiropraktik adalah dianggap sebagai salah satu bentuk yang paling selamat penjagaan kesihatan. Ia hanya salah satu daripada banyak sebab di sebalik pilihan ini menjadi begitu popular hari ini.

Mitos # 5: Chiropractic adalah mahal:

Ini adalah satu mitos difahami, dan saya tidak terkejut satu bit. Apa yang diperlukan adalah satu orang yang percaya dalam fikiran mereka (berdasarkan kewangan mereka) yang ia mahal. Apabila mulut ke mulut merebak orang kedua meneka. Walau bagaimanapun, apabila anda melihat kajian anda akan mendapati ia adalah salah satu pilihan yang paling berpatutan untuk sakit belakang. Saya juga membaca bahawa kos 90% kurang daripada pembedahan belakang yang biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar