Kamis, 12 November 2015

Simbol Reiki dan maksudnya

Simbol Reiki dan maksudnya

Menggunakan simbol-simbol reiki harian boleh menyumbang dalam mempunyai kesihatan rohani dan mental secara keseluruhan. Ia boleh digunakan setiap hari oleh ramai orang.

Simbol reiki untuk keharmonian

Simbol dipanggil Sei Hei Ki yang mewakili keharmonian. Ia boleh digunakan sebagai sebuah negeri naungan dan perisai terhadap tenaga yang tidak baik kerana ia boleh menjadi layu jauh ketagihan dadah dan tabiat buruk yang lain, ia memaksa keluar tenaga negatif dalam badan dan ia boleh menggalakkan hati yang terluka. Niat utamanya adalah perlindungan mental dan emosi, pembersihan dan penyembuhan.

Simbol bagi kuasa

Simbol yang mewakili kuasa dipanggil Cho Ku Rei, yang digunakan untuk menaikkan kuasa dalam badan atau untuk mengurangkan kuasa apabila ia digunakan reversely. Fokus utama adalah untuk menyembuhkan dan digunakan sebagai pemangkin apabila penyembuhan, penyembuhan dipercepatkan, manifestasi dalam badan dan kuasa meningkat.

Simbol bagi sambungan

Simbol dipanggil Hon Sha Ze Sho Nen yang mewakili sambungan. Ia adalah popular kerana kuasa lanjutan dan ia digunakan apabila menghantar tenaga reiki dari jarak yang jauh. Ia melambangkan shapeshifter yang boleh bergerak melalui ruang dan masa. Ia juga digunakan sebagai kunci untuk membuka apa yang dikenali sebagai Akashic Records, yang berguna apabila pengamal perlu berurusan dengan kehidupan lampau penerima. Tujuan utama adalah untuk digunakan sebagai karma penyembuhan, mengembara melalui masa lalu, masa kini dan masa depan, sambungan rohani dan digunakan dalam penyembuhan jauh.

Simbol master reiki

Ini adalah simbol yang mewakili apa yang akan reiki. Namanya adalah Dai Ko Myo dan jarang digunakan untuk apa-apa sebab tertentu tetapi untuk mengingatkan kita bahawa reiki juga suka dan boleh digunakan oleh sesiapa sahaja. Tujuan utamanya adalah kesatuan, pencerahan, memperkasakan dan penyembuhan jiwa.

Simbol reiki siap

Simbol ini dipanggil Raku dan digunakan semasa proses akhir rawatan reiki. Ia digunakan untuk mengelak dan menyimpan tenaga reiki yang baru saja terbangun di dalam badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar