Kamis, 12 November 2015

Rawatan Pertolongan Cemas Kepakaran - Belajar Cara Jimat Rakyat

Rawatan Pertolongan Cemas Kepakaran - Belajar Cara Jimat Rakyat

Untuk memanggil Triple Zero, talian kecemasan di Australia, dianggap perjalanan utama tindakan ini penolongnya pertama diajar untuk menjalankan apabila kecemasan perubatan benar-benar serius berlaku. Ia perlu terus-menerus ditegaskan bahawa tugas utama mana-mana orang yang telah mengambil latihan pertolongan cemas adalah untuk pada setiap masa untuk mendapatkan nasihat perubatan profesional sejak dia atau arahan latihan beliau biasanya hanya mencukupi untuk dapat memberikan bantuan perubatan terhad kepada individu cedera ketika paramedik atau profesional perubatan adalah dalam perjalanan. Satu komponen yang sangat penting dalam program bantuan pertama adalah latihan kepada anda bagaimana untuk mengenal pasti permasalahan di mana dapat membantu mangsa kemalangan itu mereka tidak perlu berbuat apa-apa dan juga pemerhati dari membantu atau bergerak orang yang tercedera dapat menghalang menyebabkan kecederaan yang lebih membawa maut .

Arahan pertolongan cemas asasnya terdiri daripada tiga kawasan yang mengelakkan kecederaan tambahan, menggalakkan pemulihan, dan pemeliharaan kehidupan. Untuk mempunyai idea yang lebih baik dari apa yang dikehendaki dengan pembantu pertolongan cemas, keperluan yang berkaitan dengan beberapa jenis keadaan kecemasan akan ditangani. Memberi yang betul membantu untuk keadaan krisis boleh sangat mempengaruhi peluang untuk orang yang tercedera membuat ia melalui dan juga dapat pulih sepenuhnya.

Ia mesti menekankan tentang bagaimana Tujuan utama kursus pertolongan cemas adalah untuk membantu seseorang untuk mengenal pasti fungsi mereka sebagai seorang pengamal pertolongan cemas mahir dan memahami prinsip-prinsip dan had pertolongan cemas. Perlu terukir dalam fikiran mereka bahawa bantuan pertama adalah satu cara yang berkesan untuk memberikan perhatian kecemasan kepada pesakit sementara menunggu bantuan perubatan. Jika anda akan secara sukarela sebagai pengamal pertolongan cemas, anda perlu mengamalkan penjagaan yang betul dalam memberikan kaedah pertolongan cemas yang betul serta mencari tahu bila untuk mengelakkan bergerak atau mungkin memberi rawatan kepada seseorang untuk mengelakkan kecederaan ditambah. Sekurang-kurangnya, sebagai pengamal pertolongan cemas ia adalah penting untuk dapat melakukan perkara-perkara berikut: menghentikan aliran darah dari luka, memberi rawatan untuk kejutan, dan mengekalkan pernafasan mangsa.

Selepas memanggil Triple Zero atau 000 dan memberi maklumat yang cukup bagi pengendali supaya mereka boleh menghantar kepada bantuan tempat kejadian dengan cepat, teliti memeriksa apa-apa ganti rugi daripada pihak terbabit. Sejurus mengetahui apa yang patut dilakukan sebelum apa-apa lagi maka jika ada kursus pertolongan cemas yang betul tindakan yang direka bagi kecederaan itu atau kecederaan mungkin digabungkan. Dalam kes sesuatu yang menyekat saluran pernafasan, langkah seterusnya akan untuk menghapuskan punca halangan. Teknik Heimlich manuver dikenali sebagai kaedah yang digunakan secara meluas menghapuskan tersumbat dalam saluran pernafasan individu yang boleh membantu mereka mendapatkan semula pernafasan biasa masing-masing. Satu lagi kemahiran pertolongan cemas penting untuk memperoleh boleh bagaimana untuk menyampaikan CPR untuk menghalang pesakit dari mati dan aliran darah yang normal untuk mengelakkan kerosakan kepada otak dan organ-organ. Ini adalah berkesan jika orang itu ialah seorang mangsa serangan jantung atau kejadian lemas.

Sebagai seorang pelajar pertolongan cemas, anda juga akan dilatih dalam perjalanan untuk sepenuhnya bersih dan menjaga luka dengan pendarahan besar-besaran. Sesungguhnya ada had kepada strategi ini dan pengajaran pertolongan cemas akan berbakti sebahagian daripada kurikulum seseorang dalam membuat orang memahami jenis had dan apa yang anda akan lakukan dan bukannya.

Satu faktor penting dalam memohon pertolongan cemas cuba untuk mengekalkan yang cedera dalam keadaan yang baik sebagai bantuan perubatan masih dalam perjalanan. Sebagai contoh, dengan kecederaan tulang belakang mungkin, penolong bantuan pertama akan perlu untuk meletakkan tuala berat di leher mangsa untuk menghalang mana-mana gerakan yang akan memburukkan lagi kecederaan. Kursus pertolongan cemas komprehensif termasuk pendekatan yang betul dalam berbuat demikian.

Dalam mengambil latihan pertolongan cemas, ia adalah penting untuk mempunyai kebijaksanaan untuk memahami batasan anda dalam strategi pertolongan cemas anda diajar. Ia mungkin agak ironis, tetapi, kadang-kadang jalan untuk membantu menyelamatkan nyawa orang boleh dengan melakukan apa-apa, dan hanya semata-mata sehingga memungkinkan bagi paramedik untuk menjaga tugas mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar