Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Home Asli untuk Psoriasis Yang Anda Patut Tahu

Pemulihan Home Asli untuk Psoriasis Yang Anda Patut Tahu

Psoriasis adalah salah satu masalah kulit yang dikenali yang timbul disebabkan oleh fungsi metabolik rosak atau penurunan dalam sistem imuniti badan. Rakyat kedua-dua lelaki dan wanita berumur antara 15-30 tahun adalah kebanyakannya dipengaruhi oleh penyakit ini, meninggalkan daripada bayi dan warga tua. Kulit menjadi tebal dengan pembentukan tompok merah dan perak yang menyerupai sisik diikuti dengan gatal-gatal dan kesakitan. Psoriasis terutamanya memberi kesan kepada lutut, siku, batang, kulit di belakang telinga dan kulit kepala, yang kadang-kadang merebak ke kemaluan dan ketiak. Ia bukan penyakit berjangkit tetapi memerlukan perhatian yang serius untuk mengelakkan gangguan.

Gejala

Tanda-tanda berikut menghala ke Psoriasis

1. Rupa perak bersisik dan tompok merah pada kulit
2. Sakit dan gatal-gatal kulit
3. bau busuk yang keluar dari badan
4. Kerengsaan kulit

Punca

Berikut adalah sebab-sebab kemungkinan Psoriasis

1. metabolisme Rosak asid amino
2. pertumbuhan kulit yang tidak normal
3. lemah imuniti badan
4. Keturunan
5. kecederaan kulit atau sebarang jangkitan
6. gaya hidup yang tidak sihat.

Pemulihan Rumah untuk Psoriasis

Di bawah adalah senarai beberapa rawatan rumah yang mudah, yang amat berkesan dalam merawat Psoriasis.

1. 1 setitik minyak oregano dan 2 titik minyak calendula dicampur dalam cawan minyak zaitun, dan perlahan-lahan disapu pada kulit yang terjejas. Ini adalah ubat yang sangat berguna untuk Psoriasis.

2. merebus A disediakan oleh menggelegak 25 gram setiap Chamomile dan Burdock bunga di setengah liter air. Beberapa titik madu ditambah kepadanya dan disimpan dalam peti sejuk. Mengambil 3-4 sudu merebus ini dengan kerap adalah sangat berguna dalam rawatan ini.

3. 4 kepala bunga marigold direbus dalam 4 cawan air selama dua minit dan disejukkan. Mengurut campuran ini pada kulit kepala dan membasuh dgn syampu lembut mengurangkan kerengsaan kulit akibat Psoriasis. Beberapa titik jus lemon atau cuka cider boleh ditambah kepada air bilasan untuk mencuci yang lebih baik.

4. Permohonan pek lumpur tanah Fuller bercampur dengan air di kawasan yang terlibat menghasilkan keputusan yang sangat baik yang membantu dalam menghapuskan toksin dari kulit.

5. Hot Epsom mandi garam juga diamalkan dalam merawat Psoriasis. Kulit menyerap garam dan memperbaiki peredaran darah. Penggunaan minyak zaitun selepas mandi memberikan keputusan yang lebih baik.

6. Pemakaian de-celah kubis daun di kawasan yang terjejas adalah satu lagi ubat rumah yang berguna menanggung Psoriasis.

7. mandi laut yang kerap atau menggunakan air laut di kawasan yang terlibat adalah salah satu ubat yang terbaik untuk penyakit kulit ini.

8. Ia juga memberi manfaat untuk memohon campuran Aloe Vera gel dan minyak pada kulit terjejas kerana herba ini mempunyai ciri-ciri penyembuhan kulit yang luar biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar