Kamis, 12 November 2015

Terapi Warna asas (Kromoterapi) diterokai

Terapi Warna asas (Kromoterapi) diterokai

Sepanjang sejarah pelbagai budaya telah menunjukkan kesedaran tentang kepentingan warna kepada manusia. Lagipun, untuk dilucutkan pelbagai warna di sekeliling kita pasti akan kelihatan kewujudan yang jauh lebih kaya. Tetapi boleh warna benar-benar digunakan khusus sebagai rawatan untuk penyakit? Sesetengah fikir begitu.

Teori di sebalik kromoterapi adalah warna yang - cahaya yang boleh dilihat dalam spektrum elektromagnet - boleh mempunyai kesan ke atas minda dan badan. Chromotherapists percaya bahawa warna berkaitan dengan bahagian-bahagian tertentu badan dan boleh melihat 'aura' pesakit dan kira yang mana pada pendapat mereka akan membantu untuk meningkatkan kesejahteraan mental atau fizikal.

Kaedah rawatan berbeza-beza, dari nasihat yang warna haus dan mengelilingi diri dengan, untuk penambahan makanan warna tertentu untuk diet pesakit. Mereka juga mungkin termasuk visualisasi yang melibatkan membayangkan warna tertentu semasa menjalankan senaman pernafasan asas.

Walaupun ia diterima secara umum bahawa warna boleh mempunyai pengaruh ke atas mood (iaitu - rasa yang menenangkan hijau laut atau kesan merangsang warna-warna terang) ramai pengkritik menolak kromoterapi sebagai amalan 'Adawiyah-ilmuan. Ini bermakna bahawa ia masih belum terbukti secara saintifik sebagai kaedah penyembuhan dipercayai untuk pesakit.

Kami berharap anda mendapati artikel ini menarik. Sila ambil perhatian weare yang neutral pada pandangan kami pada terapi itu dan bahawa kami berkongsi penemuan kami daripada faedah daripada apa-apa sifat nasihat. Dengan ini dalam fikiran, jangan menggantikan ubat-ubatan konvensional dengan mana-mana terapi alternatif atau percuma dan sentiasa merujuk kepada doktor anda sebelum mencuba mereka.

Ia tidak boleh dianggap bahawa terapi alternatif atau percuma adalah selamat atau bebas daripada kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar