Kamis, 12 November 2015

Belajar Cara Cari A Penyembuhan Untuk Sembelit Kronik

Belajar Cara Cari A Penyembuhan Untuk Sembelit Kronik

Jika anda sering mengalami sembelit kronik, ia membantu untuk tahu apa punca masalah sebenar. Dengan ini dalam fikiran, ia adalah perkara biasa untuk memulakan dengan organ-organ pencernaan anda. Walaupun masalah itu mungkin terletak pada organ-organ lain, kebanyakan masa, pelakunya adalah kolon.

Jadi untuk mencari ubat untuk sembelit ia adalah yang terbaik untuk tidak mengabaikan kolon.

Tetapi mari kita kembali kepada sembelit kronik seketika. Anda perlu mengambil kira bagaimana penghadaman kerja dan mengapa kadang-kadang, ia mempunyai masalah. Untuk membuat analogi mentah, memikirkan sistem pencernaan anda sebagai sesuatu yang serupa dengan paip. Ia bertujuan untuk memindahkan bahan buangan pepejal dan cecair dari satu titik badan anda yang lain. Jika laluan yang bersih maka tidak akan ada masalah. Walau bagaimanapun, jika ia tersumbat maka peredaran bahan buangan akan secara semula jadi terhalang.

Prinsip yang sama juga benar bagi penghadaman anda. Walaupun kolon boleh memproses walaupun makanan yang paling lemak dengan mudah, makan terlalu banyak, terlalu cepat boleh menyebabkan sembelit kronik, yang merupakan sebab mengapa begitu ramai orang yang kelebihan berat mengadu pelbagai masalah penghadaman.

Jadi jika anda mahu ubat untuk sembelit, cara terbaik untuk pergi tentang hal itu adalah dengan membersihkan organ-organ pencernaan anda. Walaupun ada ubat-ubatan untuk perkara seperti ini, berdiet masih pilihan terbaik dan paling semula jadi. Satu contoh yang baik adalah diet detox usus besar yang memberi tumpuan kepada membersihkan sisa terkumpul di dalam kolon. Satu lagi contoh yang baik adalah diet tinggi serat yang mencadangkan diet harian gandum, buah-buahan, sayur-sayuran dan juga apa-apa makanan yang mengandungi jumlah yang tinggi serat.

Seperti yang telah disebutkan sebelum ini, makan makanan yang tidak boleh dicerna dengan mudah membawa kepada sisa terkumpul dalam sistem penghadaman. Pendek kata, sisa ini terkumpul adalah apa yang menyebabkan sembelit.

Juga, anda tidak boleh menolak sembelit kronik sebagai tidak lebih tetapi gangguan yang anda perlu untuk meletakkan dengan. Masalah penghadaman adalah penunjuk kepada masalah yang lebih mendalam. Bagi satu perkara, ia boleh diambil sebagai tanda-tanda penyakit kencing manis, masalah jantung dan berat badan. Dalam senario paling buruk, sembelit kronik juga boleh menjadi tanda-tanda kemungkinan kanser kolon.

Jadi melihat sisi terang, sembelit kronik sebenarnya boleh menjadi satu perkara yang baik, kerana ia adalah cara badan anda memberitahu anda bahawa anda berisiko penyakit tertentu. Dan anda tidak akan perlu untuk mempunyai diet yang serius. Secara beransur-ansur mengubah tabiat makan anda boleh membantu menyelesaikan banyak masalah. Dan jika diet tidak adalah perkara anda, selalu ada banyak makanan tambahan untuk anda cuba. Hanya perlu diingat bahawa apa yang penting adalah kesihatan peribadi anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar