Kamis, 12 November 2015

Menyembuhkan Asli dan Pemulihan untuk Asma

Menyembuhkan Asli dan Pemulihan untuk Asma

Asma adalah penyakit paru-paru kronik yang menyebabkan sukar bernafas. Tanda-tanda asma adalah disebabkan oleh penyempitan dan mengetatkan otot di sekitar saluran pernafasan.

Lebih daripada 22 juta orang dewasa dan 6 juta kanak-kanak mengalami asma di Amerika Syarikat. Setiap hari di Amerika Syarikat:

40,000 orang akan terlepas sekolah atau bekerja kerana asma.
30,000 orang akan mempunyai serangan asma.
5,000 orang akan melawat bilik kecemasan kerana asma mereka.
1,000 orang dengan asma dimasukkan ke hospital.
11 orang akan mati asma mereka.

Terdapat banyak jenis asma dan banyak pencetus yang berbeza menyebabkan serangan asma. Walaupun punca sebenar asma tidak diketahui sebahagian daripada faktor-faktor berikut boleh bertindak bersama-sama untuk menyebabkan asma pada sesetengah orang.

Mewarisi kecenderungan untuk membangunkan alahan ini.

Sejarah keluarga asma.
Contracting jangkitan pernafasan di awal kanak-kanak.
Pendedahan kepada alergen bawaan udara dan jangkitan virus di awal kanak-kanak sistem sebagai imun berkembang.
Alergen lain seperti bulu haiwan.
Rinitis alergi.
Pendedahan kepada asap rokok.
Obesiti.
Airway hyper-kereaktifan atau saluran udara responsif dibesar-besarkan untuk pelbagai rangsangan.

Asma sering dirawat dengan menggunakan ubat penawar dan semula jadi. Terdapat banyak herba dan bahan-bahan semula jadi yang boleh membantu mencegah atau membendung serangan asma. Empat daripada penawar semula jadi untuk asma ialah:

Evening primrose oil
Minyak biji hitam
Akar likuoris
Minyak flaxseed.
A teh yang dibuat daripada minyak primrose berkesan dalam penyembuhan asma dan batuk kokol. Untuk membuat tambah 1 sudu kecil. Kering petang bunga primrose ke dalam 1 cawan air mendidih. Curam untuk 5 minuets. Ketegangan dan menambah madu atau stevia untuk memaniskan. Minum teh ini dua kali sehari.

Minyak biji hitam membantu merawat gejala-gejala asma yang teruk dan batuk dengan melonggarkan otot bronkial. Untuk menggunakan, campuran 1tsp. Minyak biji hitam ke dalam air mendidih dan menyedut wap. Adakah ini dua kali sehari.

Sebatian yang terdapat dalam akar likuoris mempunyai ciri ekspektoran. Ini menjadikan ia berguna dalam merawat batuk kering dan bronkitis. Antiviral, anti-radang, dan harta yg membida rasa sakit yang membuat ia berguna dalam merawat asma. Untuk menggunakan, cincang 2 inci akar ke dalam 1 cawan air mendidih. Biarkan ia curam selama 10 minuets. Tiriskan bahan dan minum ketika panas. Adakah ini 2-3 kali sehari.

Minyak biji Flax dianggap makanan tambahan kesihatan yang menyokong paling penting bersebelahan dengan pelbagai vitamin. Biji flaks memberi manfaat kepada hampir setiap sistem dalam badan. Ambil makanan tambahan 1000mg minyak biji flaks setiap hari untuk membantu membendung gejala asma.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar