Kamis, 12 November 2015

Akupunktur - Akupunktur untuk Gejala Tekanan

Akupunktur - Akupunktur untuk Gejala Tekanan

Dalam kehidupan hari ini semua orang terlibat lagi dalam mendapatkan wang dan mengalahkan pesaing mereka bahawa mereka tidak mencari bila-bila masa untuk diri mereka dan keluarga mereka. Dia bekerja lebih daripada kapasitinya. Hasil daripada itu, beliau menjadi mangsa tekanan. Tekanan ini memberi kesan kepada cara negatif kesihatan saya mereka. Untuk ini mereka lari ke doktor yang mencadangkan mereka rawatan allopathic yang menyekat gejala tekanan tetapi membuat sistem imun tubuh lemah dan lebih terdedah kepada penyakit.

Bersyukur kerana kita mempunyai kaedah selamat untuk mengatasi tekanan ini di dalam badan iaitu rawatan akupunktur kami. Rawatan ini adalah seni penyembuhan Cina yang menggunakan jarum halus dimasukkan di bahagian-bahagian badan. Menurut teori, tenaga yang mengalir melalui badan kita dalam saluran dikenali sebagai meridian. Ini meridian berbohong selama ini panjang dan nafas badan dan dikaitkan dengan semua organ-organ badan sehingga memberikan mereka tenaga. Pada meridian ini berbohong titik akupuntur yang mempunyai persatuan dengan satu atau organ badan yang lain. Dalam keadaan tekanan, darah dan tenaga aliran adalah terhad yang menyebabkan genangan.

Tekanan menyebabkan penerbangan atau perjuangan tindak balas di dalam badan sebagai hasil daripada yang hormon tekanan darah, kortisol, dilepaskan yang membuat seseorang merasa kerengsaan, kemarahan, kekecewaan, kesukaran untuk tidur, ketegangan di otot-otot leher dan bahu, kemurungan, sakit di badan bahagian termasuk sakit kepala dan migrain, gejala senggugut pada wanita, usus sindrom dan lain-lain Ini meningkatkan tekanan darah dan membuat sistem imun yang lemah. Oleh kerana semua ini seseorang merasa kebencian terhadap kehidupan dan looses semangat hidup kehidupan.

Apabila akupunktur dilakukan pada pesakit tekanan, tisu dan otot Dapatkan diaktifkan yang membantu dalam pergerakan chi dan darah. Acupuncture merangsang otak untuk melepaskan tekanan menekan endorfin hormon dan serotonins yang menyebabkan rasa santai yang dalam diingat mengurangkan tekanan. Ia juga membantu untuk mengurangkan tahap kortisol dalam darah dan membuang bahan-bahan toksik dengan meningkatkan peredaran darah. Ia mengurangkan aktiviti saraf bersimpati dengan itu menurunkan tekanan darah dan kadar degupan jantung.

Seorang pesakit berasa kelonggaran dalam satu sesi sahaja yang berlangsung selama 30-60 minit. Sesetengah orang mungkin tidur semasa rawatan sahaja. Secara umum, rawatan akupunktur biasa untuk gejala tekanan memberikan anda hasil yang terbaik dan membuat anda berasa hidup kembali. Dengan ini, pergerakan otot dipertingkatkan dengan itu ketegangan dan ketegangan dilepaskan menyebabkan melegakan kesakitan di leher, bahu dan bahagian-bahagian badan yang lain. Acupuncture menyediakan keselesaan yang besar untuk sakit kepala dan migrain pesakit. Ia meningkatkan peredaran darah sekali gus menyediakan tisu lebih oksigen dan menjadikan mereka bekerja lebih dan lebih. Yoga biasa dan meditasi, dan sihat dan pemakanan yang berkhasiat juga membantu banyak dalam tekanan reliving.

Sesetengah orang tidak menganggap ia selamat dan teragak-agak untuk rawatan ini kerana ia termasuk jarum tajam. Tetapi jarum ini tidak menyebabkan apa-apa kesakitan; hanya rasa sedikit dirasai untuk satu saat semasa kemasukan. Apabila jarum berada di dalam anda mula berasa santai. Apa yang anda perlukan adalah pilihan yang betul akupunktur anda. Dia harus menjadi salah satu yang dilesenkan supaya tidak ada risiko jangkitan dengan jarum.

Anda juga boleh meningkatkan pengetahuan anda tentang akupunktur untuk gejala tekanan dengan melayari internet. Anda akan mendapati tiada a. laman web untuk klinik kesihatan dengan perkhidmatan tersebut. Anda juga boleh meninggalkan pertanyaan dalam peti mel mereka dan tidak lama lagi akan mendapat jawapan untuk mereka. Tetapi yeah, sebelum mengambil apa-apa kandungan keputusan diri anda dengan kesahihannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar