Kamis, 12 November 2015

Rawatan - Apa yang perlu Jangkakan

Rawatan - Apa yang perlu Jangkakan

Akupunktur adalah satu amalan yang digunakan dalam perubatan tradisional Cina yang melibatkan penggunaan jarum logam nipis diletakkan di tempat-tempat anatomi tertentu pada badan, di mana terdapat kira-kira 365. Mata ini terletak di sepanjang garisan dikenali sebagai meridian, dan setiap tempat yang sepadan dengan tertentu organ atau bahagian badan. Sebagai contoh, jika seorang pesakit yang mempunyai masalah perut, terdapat hampir sedozen mata pada sebelah kanan muka yang sesuai dengan perut. Penempatan ini PIN kecil merangsang saraf, dan dipercayai untuk mencetuskan pelepasan endorfin yang baik-perasaan, membantu untuk mengurangkan rasa sakit dan juga keadaan neurologi.

Ia adalah penting bahawa pesakit memilih pengamal yang diperakui oleh persatuan yang diiktiraf dan mempunyai lesen negeri untuk mengamalkan perubatan komplementari / alternatif. Walaupun lesen tidak semestinya menjamin kualiti penjagaan, ia memastikan bahawa akupunktur yang telah mempunyai latihan formal dan mempunyai asas pengetahuan yang luas untuk merawat pesakit dengan betul.

Sejak akupunktur memerlukan penempatan jarum ke dalam kulit, sentiasa ada kemungkinan kesan buruk. Kecederaan adalah jarang berlaku apabila sedang dirawat oleh pengamal yang terlatih. Sentiasa pastikan bahawa jarum segar yang digunakan dengan setiap pelanggan. Ini akan menghalang penyebaran kemungkinan cecair badan dan jangkitan. Isu-isu yang paling biasa pesakit boleh mengalami termasuk pendarahan kecil apabila jarum dikeluarkan, hematoma kecil (atau lebam) di tapak dan pening, kemungkinan besar dikaitkan dengan tekanan oleh mereka yang mempunyai takut jarum.

Terdapat beberapa kesan sampingan lain yang boleh berlaku dalam keadaan yang amat jarang berlaku. Kurang daripada satu peratus daripada pelanggan mengalami kecederaan saraf, akibat daripada tusukan sengaja saraf. Punctures sangat dalam atau suntikan jarum telah diketahui menyebabkan isu-isu, tetapi yang sangat jarang berlaku, dan hanya dilihat dalam kes-kes yang melampau. Ia adalah penting untuk mengetahui risiko apa-apa tatacara sebelum memulakan. Berbincang dengan ahli akupunktur anda untuk meletakkan untuk berehat sebarang kebimbangan anda.

Jika rawatan dilakukan dengan betul, proses itu perlu menyebabkan sedikit atau tidak ada rasa tidak selesa kepada pesakit. Setiap orang mengalami rawatan secara berbeza, tetapi yang paling tidak akan merasa atau sakit yang minimum sebagai sisipan sebenarnya dilakukan. Sesetengah orang bertenaga oleh rawatan, manakala yang lain merasa tenang. Penempatan yang tidak betul, pergerakan pesakit, atau ada kecacatan dalam peralatan pengamal boleh menyebabkan kesakitan dan kesakitan. Inilah sebabnya, seperti mana-mana prosedur perubatan atau pelengkap, ia adalah penting untuk mendapatkan rawatan daripada pengamal berkelayakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar