Kamis, 12 November 2015

Alternatif semula jadi untuk Alkohol Based Tangan Pembersih

Alternatif semula jadi untuk Alkohol Based Tangan Pembersih

Semua orang bimbang tentang musim selesema tahun ini, tertanya-tanya apa penyakit beberapa bulan akan datang akan membawa. Salah satu cara yang paling biasa untuk mencegah penyebaran kuman adalah dengan menjaga tangan anda bersih. Alkohol dan bahan kimia pembersih tangan sarat di mana-mana. Pengeluar telah menambah lebih banyak bahan kimia untuk mengimbangi sifat pengeringan alkohol. Beberapa pembersih tangan walaupun tahu toksin berbahaya seperti parabens (Berkaitan dengan gangguan hormon) yang disenaraikan dalam bahan-bahan mereka. Minyak pati terapeutik menawarkan alternatif yang bebas bahan kimia dalam sanitasi tangan.

Minyak pati telah digunakan sejak permulaan masa sebagai ubat. Tumbuh-tumbuhan dan ekstrak mereka adalah kaedah pertama manusia penyembuhan badan. Penggunaannya telah didokumenkan sepanjang sejarah dari beratus-ratus kitab-kitab Alkitab kepada hieroglyphics Mesir purba. Sepanjang abad yang lalu, mereka telah menjadi adultered - dicairkan, disintesis dan ditambah dengan pengisi kimia. Perubahan ini telah berkurangan, atau dihapuskan sama sekali, apa-apa nilai terapeutik untuk minyak tumbuhan yang sifat yang dikehendaki. Satu-satunya tujuan minyak adultered puja untuk wangian, yang bagi ramai individu sebenarnya toksik, sering mengakibatkan sakit kepala, loya dan juga muntah.

Ekstrak tumbuhan tulen yang telah diproses dengan betul, di sisi lain, menawarkan faedah yang menakjubkan kepada tubuh badan manusia. Banyak minyak pati tulen di negeri yang paling kuat mereka mempunyai ciri-ciri anti-bakteria, anti-kulat dan anti-mikrob yang kuat. Bakteria tidak boleh berubah terhadap bahan-bahan semula jadi kerana ia mengandungi beratus-ratus pengundi yang boleh berbeza dengan jumlah yang sedikit bergantung kepada musim yang semakin meningkat dan juga lokasi yang semakin meningkat. Banyak bakteria boleh dibunuh pada kenalan dengan minyak pati tulen yang belum dicairkan atau diubah. Terdapat beberapa minyak khususnya yang mempunyai ciri-ciri anti-bakteria yang kuat.

Kayu manis, cengkih, rosemary, lemon dan kayu putih radiata semua minyak pati yang kuat terhadap bakteria. Selain potensi anti-bakteria mereka, mereka juga mempunyai ciri-ciri lain. Kayu manis mempunyai kesan positif ke atas keseimbangan gula darah. Minyak cengkih adalah anti-radang dan ubat bius. Rosemary melindungi hati dan meningkatkan kejelasan mental. Minyak lemon adalah pembasmi kuman yang kuat dan kayu putih radiata amat berkesan terhadap sinus dan jangkitan pernafasan. Apabila minyak ini digabungkan, mereka mencipta kesan sinergi yang lebih berkuasa daripada bahagian-bahagian mereka semata-mata. Ini gabungan minyak pati boleh disebarkan ke udara untuk membunuh bakteria. Dalam satu kajian di Weber State University, kajian mendapati bahawa gabungan ini membunuh 99.9% bakteria bawaan udara apabila tersebar ke udara.

Kombinasi dipatenkan minyak pati yang dikenali sebagai "Pencuri" telah dirumuskan ke dalam alkohol berkesan sanitizer tangan. Minyak pati gred terapeutik merupakan alternatif yang kuat untuk pembersih tangan berasaskan alkohol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar