Kamis, 12 November 2015

Kerja Teh Herba Seperti Perubatan Herba untuk Mengurangkan Kolesterol

Kerja Teh Herba Seperti Perubatan Herba untuk Mengurangkan Kolesterol

Teh herba bukan sahaja terkenal di dalam dunia hari ini tetapi mereka telah digunakan sejak zaman berzaman oleh nenek moyang kami. Negara-negara seperti India, China, Tibet telah menggunakan pelbagai teh herba sebagai ubat tradisional untuk kesihatan banyak juga. Terdapat banyak teh herba atau campuran untuk digunakan sebagai ubat herba untuk pelbagai tujuan.

Dalam dunia moden, pasaran makanan tambahan herba dibanjiri dengan pelbagai jenis teh herba dalam bungkusan mewah tetapi persoalan besar ialah:

Bolehkah kerja teh seperti ubat semula jadi untuk mengurangkan kolesterol dan berapa banyak yang dipercayai ia boleh?

Apakah yang dimaksudkan dengan teh herba?

Teh A diperbuat daripada pelbagai tumbuh-tumbuhan atau bahagian tumbuhan tunggal yang tidak mengandungi teh biasa dikenali sebagai "pokok teh" atau Camellia sinensis.

Kilang teh mengandungi nikotin dan beberapa anti-oksidan semulajadi tetapi ia dibuat daripada gabungan herba boleh digunakan untuk pelbagai keadaan kesihatan.

Ia boleh dibuat dengan bunga segar atau kering, daun, biji benih atau akar, secara amnya oleh mencurah air mendidih ke atas bahagian-bahagian tumbuhan dan membiarkan mereka curam untuk beberapa minit. Benih dan akar juga boleh direbus di atas dapur. Tisane ini kemudian tegang, manis jika dikehendaki sedemikian, dan dihidangkan.

Ayurveda teh semula jadi untuk mengurangkan kolesterol dan keadaan kesihatan yang lain

Ayurveda adalah satu sistem penjagaan kesihatan tradisional perubatan di India dan menggunakan pengetahuan herba untuk membuat pelbagai campuran herba. Terdapat sebenarnya tertentu yang boleh menjadi sangat berguna untuk mengurangkan kolesterol yang tinggi.

Teh Arjun - A teh semulajadi untuk mengurangkan kolesterol dan jantung penjagaan

Arjuna Termainalia adalah tumbuhan yang tumbuh di dataran utara India. Kulit kayu pokok ini digunakan oleh orang-orang tradisional untuk memberi kekuatan kepada hati dan mengekalkan kolesterol di bawah kawalan. Ayurveda menyifatkan tumbuhan ini mempunyai pengukuhan jantung dan merendahkan kolesterol hartanah.

Pada zaman moden, ramai buta ujian plasebo terkawal double dijalankan ke atas teh herba kulit Arjun tahu kesannya terhadap kolesterol dan lemah jantung. Keputusan adalah tambahan biasanya mengejutkan. Semakin banyak kajian telah dijalankan ke atas Peranan teh arjuna dalam mengurangkan paras kolesterol dan ada lagi keputusan yang positif.

Ia berfungsi bekerja sebagai ubat herba untuk mengurangkan tahap kolesterol. Kini terdapat banyak jenis teh Ayurveda di seluruh dunia untuk bekerja seperti perubatan tetapi ini dilakukan dengan kulit kayu terminalia arjuna kerja-kerja yang terbaik.

Adakah ia baik untuk semua orang?

Ia boleh digunakan oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Biasanya semua teh asli tidak mengandungi sebarang bahan kimia atau bahan pengawet. Mereka agak lebih baik kerana mereka tidak hanya memberikan kesegaran atau ringan dalam badan tetapi juga kaya dengan antioksidan semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar