Kamis, 12 November 2015

Ketua berkesan Kutu Minyak Zaitun Rawatan

Ketua berkesan Kutu Minyak Zaitun Rawatan

Minyak zaitun boleh menjadi bahan yang sangat berkesan dalam menghapuskan kutu kepala, dan ia dikatakan mampu untuk membubarkan exoskeletons kutu. Berikut adalah beberapa remedi yang menggunakan minyak zaitun.

Sapukan minyak zaitun pada kepala dan rambut anda dengan teliti dan tutup dengan topi mandi guna dan tidur di atasnya dalam sekelip mata. Pada hari berikutnya, gunakan logam kutu sikat untuk membuang semua kutu yang mati dari rambut. Anda akan perlu untuk mengulangi proses ini beberapa kali setiap 10 hari, kerana ini adalah masa untuk apa-apa baki telur menetas dan proses ulangan akan memastikan bahawa mereka sedang dikeluarkan.

Anda juga boleh menambah tiga sudu minyak zaitun, satu sudu teh minyak pokok teh dan satu sudu teh minyak kayu putih ke dalam syampu biasa anda. Mencampurkannya teliti dalam syampu anda dan memohon pada rambut dan kulit kepala anda. Selepas itu, jangan cepat untuk bilas tetapi menutup rambut dan kepala dengan topi mandi selama kira-kira 1 jam. Sesetengah orang mendakwa bahawa mereka melihat kutu mati selepas 30 minit.

Dapatkan syampu pokok teh dan menambah minyak kelapa, minyak zaitun, minyak pokok teh dan minyak badam manis kepadanya. Pastikan syampu yang baru bercampur bercampur dengan baik sebelum anda memohon pada rambut dan kulit kepala. Biarkan selama sekurang-kurangnya satu jam sebelum anda membilasnya jauh. Gunakan sikat nit untuk membuang telur kutu dan kutu pada rambut dan menggunakan pengering rambut untuk mengeringkan rambut anda selepas itu. Anda juga boleh memilih untuk mencuci rambut anda sekali lagi dengan syampu biasa anda selepas menggunakan syampu yang baru bercampur-campur.

Kaedah lain adalah dengan mendapat kira-kira 75 ml minyak zaitun. Menambah dua puluh titik minyak pokok teh, dua puluh titis jintan manis minyak pati, dua puluh titis Eucalyptus dan sepuluh titik minyak lemon ke dalam minyak zaitun. Sapukan minyak pati yang baru bercampur ini dengan teliti pada rambut dan kulit kepala selama kira-kira 1 jam sebelum membilasnya jauh.

Akhir sekali, anda juga boleh cuba mencampurkan sepuluh titik minyak lavender, sepuluh titik minyak zaitun dan sepuluh titik minyak pokok teh. Campurkan minyak pati sebati dan sapukan campuran ini pada rambut dan kulit kepala untuk sekurang-kurangnya tiga puluh minit. Ini akan menyebabkan kutu kepala pada rambut untuk menjadikan warna putih, dan dengan itu membuat ia lebih mudah untuk melihat mereka dan memetik mereka dari rambut.

Sebaik sahaja anda telah berjaya mengeluarkan kutu dengan ubat-ubatan ini, gunakan syampu pokok teh berdasarkan kerap apabila anda mencuci rambut anda. Ini akan membantu untuk memastikan kutu diri dan membunuh kutu baki atau telur yang telah ditinggalkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar