Kamis, 12 November 2015

Buasir - Apa Adakah Mereka? The Banyak Jenis Didedahkan!

Buasir - Apa Adakah Mereka? The Banyak Jenis Didedahkan!
Buasir: Apakah mereka dan yang mereka menjejaskan hanya sebahagian daripada perkara-perkara asas rakyat perlu tahu tentang keadaan perubatan.
Hemoroids: Apakah mereka dalam bahasa yang mudah, sedang urat diperbesarkan dalam kawasan dubur seseorang individu. Apabila vena ini tekanan lebih daripada yang sepatutnya, mereka berkembang dan apabila mereka tidak kembali ke saiz biasa mereka, buasir berlaku. Bilangan urat berkembang adalah bilangan buasir akan mempunyai. Ia boleh menjadi satu atau mereka boleh menjadi banyak rumpun kecil.
Hemoroids: Apakah mereka dan jenis mereka adalah maklumat penting bagi orang ramai untuk tahu sebagai lebih sepuluh juta orang di seluruh dunia yang terlibat dengan keadaan ini pada masa-masa yang berbeza-beza. Jenis-jenis ini dikenali sebagai buasir dalaman, buasir dalaman tergelincir, yang buasir luaran, dan buasir thrombosed yang merupakan jenis yang paling teruk buasir luaran.
Buasir dalaman
* Buasir dalaman jarang menunjukkan tanda-tanda fizikal yang jelas atau tanda-tanda
* Mereka berada di dalam rongga dubur, tetapi kira-kira dua inci ke bawah pembukaan
* Juga boleh berdarah kerana meneran
* Jarang menyakitkan melainkan jika sudah dijangkiti atau thrombosed
* Dikelaskan kepada empat:
o Gred 1 - tidak menonjol, tetapi mungkin berdarah
o Gred 2 - boleh menonjol, tetapi akan kembali betul-betul di, dan mungkin berdarah
o Gred 3 - boleh menonjol, tetapi perlu ditolak perlahan-lahan kembali, dan akan berdarah lagi
o Gred 4 - sering akan menonjol dan berdarah lagi.
Buasir Dalaman tergelincir
* Ini adalah satu jenis buasir dalaman, buasir tetapi boleh bergaul dari pembukaan dubur
* Mereka juga boleh berdarah khas apabila meneran semasa membuang air besar
* Sering kemerahan atau merah jambu kemerahan dalam warna
Buasir luaran
* Urat diperbesarkan atau urat terletak betul-betul di luar pembukaan dubur atau dalam rim dubur
* Mereka biasanya muncul sebagai benjolan keras atau kelompok kecil ketulan
* Mereka sering muncul berdarah atau mungkin berdarah apabila seseorang strain semasa buang air besar
* Membangun dalam kawasan gelap kulit berhampiran dubur
* Adalah coklat dalam warna
Buasir Thrombosed
* Buasir yang thrombosed biasanya adalah jenis luaran buasir
* Jadi dipanggil kerana trombosis atau darah beku bahawa mereka mempunyai
* Dikenali sebagai sangat menyakitkan dan sangat tidak selesa
* Kelihatan biru gelap, biru ungu, merah gelap, atau hitam kerana darah beku
* Jenis ini sering memerlukan perhatian segera dan rawatan kerana keadaannya
* Kanak-kanak dan wanita mengandung lebih cenderung untuk mendapatkan ini jenis buasir
Buasir A kadang kala sebahagiannya di dalam dan sebahagiannya di luar pembukaan dubur atau dubur dan dipanggil buasir yg bertemu. Jenis ini, bagaimanapun, sangat jarang berlaku kepada sesiapa sahaja dan tidak banyak yang diketahui tentang ini jenis buasir.
A buasir bercampur-campur, di sisi lain, adalah jenis yang memberi kesan kepada orang-orang yang mempunyai kedua-dua dalaman dan jenis luaran buasir pada masa yang sama. A buasir yg bertemu juga dilabelkan sebagai buasir bercampur-campur kerana ciri-ciri yang sama.
Secara amnya, buasir adalah sebesar biji kacang atau mungkin juga menjadi sebesar sebiji anggur. Kadang-kadang mereka kelihatan berkerut, rata, atau penuh atau berketul-ketul. Dalam buasir luaran atau thrombosed, mereka adalah rumpun keras dan sering sangat sensitif kepada sentuhan, walaupun dengan sehelai tisu atau kain lembut. Itulah sebabnya kenapa mereka sering perlu dihapuskan perlahan-lahan kerana kecenderungan mereka untuk menjadi sensitif dan mudah berdarah.
Juga, sesetengah orang mempunyai kecenderungan untuk panik memuat-merta apabila mereka melihat gejala-gejala atau tanda-tanda yang hampir menyerupai buasir. Perkara yang terbaik untuk dilakukan adalah untuk diri mereka telah diperiksa oleh doktor segera untuk mendapatkan diagnosis yang betul dan rawatan.
Buasir bagi kebanyakan orang adalah keadaan memalukan perubatan untuk bertanya doktor tentang. Tetapi ia adalah lebih penting bahawa mereka melakukannya sekarang kerana kebanyakan buasir pada peringkat awal mereka mudah dirawat apabila mereka didiagnosis dengan betul. Menariknya, sebahagian besar daripada rawatan ini, melainkan jika keadaan ini sudah teruk pada buasir thrombosed, boleh dilakukan dengan betul di keselesaan rumah seseorang selagi jenis yang betul buasir atau buasir telah dikenal pasti. Jadi, untuk mendapatkan rawatan yang betul, seseorang itu perlu mengetahui dan memahami hemoroids: apakah mereka dan jenis perkhidmatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar