Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk Melegakan Tekanan Sinus?

Bagaimana untuk Melegakan Tekanan Sinus?

Ramai daripada kesusahan yang menimpa seperti sinus kronik jangkitan, alahan dan migrain meletakkan jumlah yang luar biasa tekanan pada sinus kami. Tekanan kadang-kadang keras bahawa ia menjadikannya sukar bagi kita untuk menumpukan perhatian, tumpuan dan kadang-kadang walaupun puak setiap hari. Ramai daripada keadaan ini berlaku semula dan membuat ia sukar untuk meneruskan kehidupan yang produktif. Saya telah banyak gejala-gejala ini diri saya sendiri, dan benar-benar memahami mengapa individu pergi ke langkah-langkah yang melampau untuk mencari penyelesaian kepada masalah-masalah yang sama.

Sinus membentuk kawasan yang besar dalam kepala kita menghubungkan mulut, hidung dan telinga. Oleh itu tekanan dirasai oleh banyak saraf dan dapat dirasai semua sepanjang kawasan muka. Terdapat banyak preskripsi dan ubat-ubatan ke kaunter mensasarkan pesakit tetapi semua mereka datang dengan kesan sampingan yang negatif mereka sendiri. Syukurlah beberapa cara semula jadi juga wujud untuk menetapkan masalah ini.

Ekstrak pudina dalam air mendidih boleh disedut untuk tempoh masa untuk membuka sinus dan ini akan mengurangkan tekanan sedikit. Ini perlu dilakukan untuk beberapa minit, tetapi tidak cukup untuk menutup air supaya anda tidak membakar diri sendiri. Ambil nafas dalam-dalam dan keluar dan bertahan selama anda atau sehingga air mula mendapat panas. Ini boleh diikuti dengan periuk neti dan hidung bilas yang akan membersihkan sinus dan mengeluarkan apa-apa bahan buangan, mukus dan alergen yang telah mengumpul dalam. Proses ini sendiri adalah sangat semulajadi, sihat dan lembut tanpa kesan sampingan dan telah diamalkan oleh pengamal yoga untuk beribu-ribu tahun.

Terdapat banyak kaedah untuk menggunakan Neti dan beberapa yang maju membolehkan air untuk masuk ke dalam sinus dan benar-benar boleh menjernihkan banyak punca-punca tekanan sinus. Ini perlu diamalkan, atau pemikiran oleh pakar kerana mereka boleh menjadi sedikit rumit. Aku belajar mereka sendiri tetapi telah membuat beberapa kesilapan yang tidak seselesa yang saya akan berharap, dan tidak mahu sesiapa sahaja untuk pergi melalui itu sendiri. Saya telah berhenti mempunyai jangkitan sinus dan migrain yang digunakan untuk bug saya sentiasa dan selamat boleh mengesyorkan neti itu.

Cara lain untuk melegakan tekanan sinus adalah dengan merangsang titik tekanan di sekitar kawasan muka. Terdapat buku-buku dan panduan yang menerangkan lokasi yang tepat, dan ini boleh dilakukan di luar atau di dalam kereta tanpa menggunakan mana-mana produk. Kedua-dua yang membantu saya yang paling adalah terletak di bawah pada bahagian luar lubang hidung, dan pada bahagian hidung antara kening. Yang bawah sebenarnya mempunyai dua lubang yang dapat dirasai dengan jari sehingga mudah untuk mencari mereka. Saya memegang jari saya, dengan tekanan, pada mata dan mengira sepuluh selepas itu, saya perlahan-lahan melepaskan. Melakukannya terlalu cepat boleh menyebabkan kesakitan yang lebih besar, dan mungkin beberapa kerosakan begitu perlahan adalah kunci.

Saya berharap ini telah membantu anda sedikit, kerana kaedah ini telah bekerja untuk saya dan beberapa rakan-rakan saya. Terdapat banyak cara mewah dipromosikan di web, tetapi saya telah mendapati bahawa kesederhanaan adalah biasanya kunci.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar