Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Rumah untuk Tekanan Darah Tinggi - Meningkatkan Arteri Kesihatan

Pemulihan Rumah untuk Tekanan Darah Tinggi - Meningkatkan Arteri Kesihatan

Artikel ini memberi penekanan kepada beberapa rawatan rumah mudah, semulajadi dan selamat yang membantu dalam menurunkan tekanan darah. Ubat-ubatan ini bukan sahaja membantu mengawal BP tetapi juga menyokong dan meningkatkan kesihatan secara keseluruhan dan kesejahteraan.

1. Satu boleh menggunakan 2-3 ulas bawang putih dua kali sehari. Ia membantu dalam menurunkan tekanan darah, menghalang kekejangan arteri kecil dan mengubah denyutan jantung dan kadar nadi.

2. Satu campuran dua sudu jus gooseberry India dan madu boleh diambil setiap pagi di dalam perut kosong. Ini memeriksa BP tinggi.

3. Lemon adalah sangat bermanfaat untuk merawat tekanan darah tinggi. Vitamin P kandungan dalam lemon adalah berkesan dalam mencegah kerapuhan kapilari.

4. Limau gedang, juga kaya dengan Vitamin P, membantu dalam toning sehingga arteri dan cek BP tinggi.

5. kering atau biji tembikai panggang boleh diambil setiap hari bersama-sama dengan air. Mereka mengembangkan saluran darah, dengan itu mengawal ketinggian BP.

6. diet berasaskan Rice adalah sangat sesuai untuk pesakit tekanan darah tinggi. Nasi adalah rendah lemak, garam dan kolesterol. Kalsium kaya beras perang melegakan sistem saraf, dan bertindak sebagai perlindungan terhadap tekanan darah tinggi.

7. kentang rebus adalah ubat yang berguna untuk BP tinggi. The magnesium, kalium dan natrium kandungan dalam kentang rebus merendahkan tekanan darah.

8. minuman daun pasli boleh disediakan oleh menggelegak 20 gram daun pasli segar dalam 250 ml air. Ini boleh diambil dengan kerap sepanjang hari. Ia membantu dalam meningkatkan kesihatan arteri.

9. Satu penyelesaian yang disediakan dengan menambah satu sudu teh cili merah setengah cawan air suam boleh diambil setiap hari. Ini adalah satu ubatan rumah yang berkesan untuk tekanan darah tinggi.

10. Satu boleh mengambil satu sudu teh biji halba dengan air setiap pagi di dalam perut kosong. Ini membantu dalam mengawal BP.

11. Penggunaan betik segar setiap hari dengan perut kosong juga merendahkan BP.

12. Satu boleh mengambil 2-4 daun selasih suci dan neem pada perut kosong untuk sekurang-kurangnya 10 hari. Rawatan ini memeriksa tahap BP.

Berharap artikel ini akan membantu anda untuk mengetahui beberapa ubat semula jadi yang berkesan untuk tekanan darah tinggi. Hati yang sihat adalah kunci kepada kesihatan yang baik dan membantu anda hidup lebih lama dan sihat.

Copyright © Dr Andrew Napier, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan untuk memberikan nasihat kesihatan dan untuk maklumat am sahaja. Pembaca artikel ini perlu menjalankan segala langkah berjaga-jaga ketika mengikuti arahan pada rawatan rumah dari artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar