Kamis, 12 November 2015

Chiropractic Pekerjaan Di Amerika Syarikat

Chiropractic Pekerjaan Di Amerika Syarikat

Pakar dikenali sebagai doktor penggunaan kiropraktik jenis holistik kaedah penjagaan kesihatan pencegahan dan juga tulang belakang dan saraf manipulasi untuk merawat pesakit. Pemakanan, senaman, kaedah melegakan tekanan adalah antara langkah-langkah yang kiropraktor menekankan kepada pesakit yang ingin meningkatkan tahap kesihatan mereka. Terdapat hampir 22,000 ahli tulang berlatih di Amerika Syarikat membuat pekerjaan chiropractor salah satu yang terkuat amalan penjagaan kesihatan di negara ini. Walaupun setiap negeri mempunyai peperiksaan negeri yang tersendiri, setiap negeri memerlukan lulus peperiksaan bagi pelesenan.

Sejak beberapa dekad yang lalu, terdapat minat yang semakin meningkat dalam terapi alternatif untuk penjagaan kesihatan. Oleh itu pekerjaan chiropractor dijangka, oleh Jabatan Buruh AS, untuk menjadi mudah didapati melalui 2018. terapi Chiropractic telah bertentangan dengan sengit oleh bidang perubatan arus perdana sehingga hingga 1960-an apabila kajian yang lebih menyeluruh dan saintifik membuktikan nilai yang terhad dalam beberapa terapi. Hari ini, ia diterima oleh profesional perubatan arus perdana sebagai mempunyai tempat dalam kegunaan terapeutik.

Penjagaan kiropraktik moden telah bersama kami selama lebih 110 tahun walaupun manipulasi tulang belakang dicatatkan beribu-ribu tahun yang lalu di China purba. Amalan, sekali disebut sebagai tulang, sentiasa berdasarkan kepercayaan bahawa manipulasi tulang belakang adalah perlu bagi mengurangkan semua jenis penyakit dan keadaan. Kaedah yang digunakan beberapa abad yang lalu telah diturunkan pada generasi keluarga generasi.

Yang pertama, dan salah satu daripada penyokong yang paling radikal daripada apa yang kita tahu sebagai kiropraktik moden adalah Daniel Palmer yang menjadi yakin bahawa setiap penyakit yang diketahui adalah hasil daripada beberapa kecacatan tulang belakang atau beberapa penyelewengan dalam sistem saraf. Sebab profesional perubatan biasa bertempur ia adalah kerana penegasan radikal Palmer bahawa pelarasan kiropraktik adalah ubat bagi segala-galanya. Hari ini, ia diiktiraf sebagai mempunyai nilai kedua-dua sains dan terapeutik dalam penjagaan pesakit dan terapi.

Untuk menjadi chiropractor memerlukan banyak daripada apa yang anda bayangkan seorang doktor umum perlu lakukan untuk menyediakan. Kursus dalam bidang sains, matematik, sains sosial, kimia, dan lain-lain semuanya adalah termasuk. Kerja ijazah biasanya diperlukan dengan 4-5 tahun lagi di kolej kiropraktik. Jumlah masa pengajian untuk menjadi seorang chiropractor yang boleh dijangka selepas sekolah menengah adalah enam hingga tujuh tahun.

Ramai orang mencari nilai dalam menerima chiropractor mereka sebagai doktor penjagaan utama mereka. Kiropraktor bereputasi akan merujuk pesakit kepada doktor lain jika mereka menentukan pesakit mereka mesti mempunyai ubat atau mungkin pembedahan untuk mengurangkan keadaan mereka. Kiropraktor merawat orang mana-mana umur seks sama ada, menjadikan mereka sesuai untuk penjagaan utama sesebuah keluarga. Malangnya, beberapa pengamal yang tidak bertanggungjawab telah membawa syak wasangka kepada profesion oleh "merawat" pesakit untuk keadaan mereka yang tidak berkelayakan untuk merawat mereka. Chiropractor A dilatih dalam manipulasi sendi dan saraf dan menekankan pemakanan yang baik, senaman, tidur yang betul dan melegakan tekanan dalam proses rawatan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar