Kamis, 12 November 2015

Pediatric Care Chiropractic memberi manfaat kepada perkembangan kanak-kanak

Pediatric Care Chiropractic memberi manfaat kepada perkembangan kanak-kanak

Semakin ramai ibu bapa sedang mencari untuk penjagaan kiropraktik sebagai sebahagian pelengkap keperluan penjagaan kesihatan anak-anak. The American Chiropractic Association melaporkan hasil kajian yang menunjukkan peningkatan sekurang-kurangnya 8.5 peratus daripada pesakit kiropraktik di bawah umur 17. Satu kajian oleh Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit juga menyatakan bahawa hampir 3 peratus kanak-kanak di Amerika Syarikat menerima rawatan dengan kiropraktik manipulasi osteopathic.

Oleh itu, kiropraktik adalah jenis yang paling lazim perubatan alternatif yang digunakan oleh kanak-kanak. Pakar bersetuju bahawa penjagaan kiropraktik boleh berguna untuk kanak-kanak yang mengalami penyakit tulang belakang yang berkaitan. Seperti orang dewasa, kanak-kanak mendapat manfaat daripada manipulasi dan pelarasan tulang belakang, dan juga lain-lain jenis penjagaan yang berada di bawah bidang kuasa kiropraktik.

Walau bagaimanapun, rawatan kiropraktik perlu bekerja sebagai rawatan pelengkap kepada penjagaan pediatrik biasa. Penjagaan kiropraktik berfungsi bersama rawatan pakar kanak-kanak, tetapi ia tidak menggantikan peranan seorang doktor biasa. Pakar kanak-kanak yang boleh menetapkan ubat-ubatan untuk syarat-syarat tertentu yang perlu, dan merawat pesakit untuk penyakit yang lebih serius dan kecederaan. A chiropractor pediatrik, di sisi lain, memainkan peranan penting dalam menyediakan pencegahan, penjagaan kesihatan menyokong, serta rawatan alternatif dalam beberapa kes.

Beberapa kajian menunjukkan bahawa rawatan kiropraktik boleh membantu kanak-kanak dengan pelbagai penyakit biasa, dari sakit perut dan kencing malam, asma dan jangkitan telinga. Ini adalah tambahan ke belakang dan rawatan sakit leher. Kajian telah dijalankan untuk menentukan nilai dan keberkesanan rawatan kiropraktik pediatrik. Kajian-kajian yang menunjukkan hasil yang kebanyakannya positif, tertumpu kepada keadaan selain daripada otot dan termasuk isu-isu seperti tonsillitis, enuresis, perhatian defisit / gangguan hiperaktif, asma dan kolik.

Dalam kes gangguan perhatian defisit hiperaktif (ADHD), kiropraktor menunjukkan hasil dengan pendekatan alternatif kepada rawatan yang memberi tumpuan kepada pemakanan, gaya hidup, dan pelarasan otot postur yang bertentangan dengan laluan yang tetap ubat. Ini adalah tiada keuntungan kecil mempertimbangkan bagaimana preskripsi lazim bagi Ritalin, ubat biasa diberikan untuk ADHD, telah menjadi. Amerika mengambil 90 peratus daripada semua preskripsi untuk Ritalin di dunia - satu fakta yang membuat ramai ibu bapa letih pendekatan perubatan tradisional.

Pelabelan meluas dan penggunaan ubat-ubatan untuk menangani ADHD telah menjadi kontroversi, dengan banyak yang samar-samar, tetapi "tidak diingini" gejala yang termasuk di bawah naungan ADHD. Beberapa skeptis juga telah menunjukkan hubungan antara bilangan kanak-kanak kurang upaya di sekolah dan jumlah pembiayaan sekolah mendapat.

Dalam kes ADHD, seorang doktor kiropraktik bermula dengan melihat kanak-kanak itu secara keseluruhan, dan bertujuan untuk berunding dengan kanak-kanak dan ibu bapa, bertanya soalan seperti, "Adakah anak bosan atau aku janji yang terlalu banyak aktiviti? Adakah anak yang mempunyai disleksia , atau corak pembelajaran yang berbeza? Adakah dia / dia mengalami masalah di rumah atau dengan gaya guru? "

Ini adalah satu pendekatan yang berbeza untuk mengejutkan, penilaian berasaskan soal selidik-standard untuk ADHD. Satu lagi kritikan untuk rawatan tradisional untuk ADHD adalah bahawa ubat tidak menyembuhkan ADHD, dan bahawa kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ia masih mengalami gejala ADHD pada tahun kemudian.

Neurologi Chiropractic dan kiropraktik menyediakan bukan invasif, pendekatan rawatan holistik yang memberi tumpuan kepada isu asas kanak-kanak mungkin mengalami, bukan hanya gejala permukaan. Neurologi Chiropractic mengenal pasti bahagian yang rosak otak, dan mencari kaedah rawatan untuk menangani dan membetulkan masalah tersebut. Pemeriksaan fungsi otak digunakan, serta ujian tertumpu kepada menilai refleks visual dan auditori.

Setelah masalah asas yang berarti, pesakit diletakkan pada program rawatan yang sering boleh dilakukan di rumah. Sesetengah pesakit mungkin akan diminta untuk memakai cermin mata khas, bau bau tertentu, atau dimasukkan ke dalam terapi yang membantu dengan perancangan, menyusun, dan penyelarasan masa. Ia semua bergantung kepada keperluan kanak-individu. Tetapi elemen yang paling menarik rawatan kiropraktik adalah bahawa ia bertujuan untuk menangani aktiviti otak sendiri, membuka jalan untuk hasil jangka panjang. Perubahan pemakanan juga disyorkan untuk mengelakkan ketidakseimbangan biokimia yang membawa ADHD.

Bagi kiropraktik manipulasi tulang belakang, rawatan itu sendiri adalah canggih dan disesuaikan secara individu; rawatan untuk kanak-kanak juga sangat lembut. Doktor bekerja dengannya kiropraktik, kaedah bebas dadah yang aktif penjagaan kesihatan, termasuk pemeriksaan pesakit, diagnosis, dan rawatan berikutnya. Kebanyakan ibu bapa mendakwa anak-anak mereka menerima faedah kesihatan yang lebih baik dengan kerap melawat chiropractor, dan anak-anak mereka menikmati lawatan kiropraktik dan penyesuaian mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar