Kamis, 12 November 2015

Tumbuhan Garden - Membongkar Penyembuhan Properties Of Them (Bahagian 2)

Tumbuhan Garden - Membongkar Penyembuhan Properties Of Them (Bahagian 2)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan pelbagai tumbuh-tumbuhan taman.

Akar lobak pedas mengandungi sawi minyak pati, pelbagai vitamin, karotena, gula dan bahan-bahan mineral. Anda boleh menggunakan daun dan akar tumbuhan. Seluruh tumbuhan kaya dengan Phytoncides. Lobak pedas boleh digunakan untuk merawat gout, penyakit sendi dan anemia. Ia terbukti untuk membersihkan darah, merangsang selera makan dan membantu penghadaman. Campurkan sedikit jus lobak pedas dengan air dan minum penyelesaian untuk menangani jangkitan saluran pernafasan. Anda boleh menggunakan jus sebagai bilas mulut dan berkumur. Gosok kawasan yang terlibat dengan radiculitis dan myositis (keradangan otot) dengannya. Di samping itu, jus boleh digunakan untuk topeng muka dan memampatkan untuk melawan jeragat dan pigmentasi kulit.
Daun kucai mengandungi minyak pati, vitamin C, karotena, vitamin B, vitamin PP dan bahan-bahan mineral. Anda perlu menggunakan tumbuhan segar. Ia terbukti merangsang selera makan dan berjuang anemia.
Pasli mengandungi minyak pati yang bertanggungjawab untuk rasa yang khusus dan bau yang menyenangkan. Anda perlu menggunakan daun, akar dan benih tumbuhan ini. Daun pasli kaya dengan vitamin C, vitamin B, karotena, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Ia boleh digunakan sebagai ubat diuretik dalam kes edema disebabkan oleh kegagalan jantung, penyakit buah pinggang dan penyakit pundi kencing. Ia terbukti untuk mengeluarkan garam daripada badan anda. Di samping itu, pasli memperbaiki penghadaman dan pergaduhan usus kolik. Jus segar mempunyai kesan merangsang keseluruhan dan menguatkan sistem saraf. Jus ini bertujuan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk menangani pigmentasi kulit, ruam, sengat, luka dan keradangan gusi.
Saderi mengandungi minyak pati, vitamin C, vitamin B, karotena, furocoumarins, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Anda boleh menggunakan keseluruhan loji. Saderi diiktiraf sebagai tumbuhan yang dapat mengukuhkan sistem saraf, nada anda sehingga, meningkatkan keupayaan untuk melaksanakan kerja intelektual, mengaktifkan metabolisme, melawan keradangan dan menenangkan anda ke bawah. Ia mempunyai tindakan diuretik dan hempedu yang bergerak. Anda perlu menggunakan tumbuhan apabila mengalami sakit sendi, ulser perut, sakit saraf, Jelatang-tergesa-gesa dan ulser duodenum. Jus saderi atau minyak pati terbukti merangsang pergerakan buah pinggang. Air rebusan akar atau daun boleh digunakan untuk merawat luka membarah dan sakit.
Thyme mengandungi minyak pati, bahan-bahan pahit, tanin, flavonoid dan lain-lain bahan biologi aktif. Anda perlu menggunakan puncak thyme. Anda boleh menggunakan tumbuhan untuk memudahkan Meludah dalam kes bronkitis dan asma bronkial. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk merawat penyakit selesema perut, ulser duodenum dan meteorism. Kilang itu merangsang rembesan hempedu. Kilang itu boleh digunakan secara luaran, serta, sebagai bilas mulut dan berkumur. Selain itu, anda boleh menambah thyme merebus untuk mandi perubatan untuk menangani penyakit sendi, gout, paresis, sakit saraf dan lebam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar